Ana içeriğe atla

Adamlar Ay'a Çıkmış, Bize ne !!!


  Ben bilim insanı mıyım ? Hayır. Ben ilim insanı mıyım ? Hayır değilim.Peki Rabbim hepimizin bilim/ilim insanı olmamızı mı istemiştir ? Hayır istememiş Rabbim benim OKUmamı ve DÜŞÜNmemi istemiştir.Ben de bu emre yerine getirmeye çalışan bir kulum sadece.Bilim/ilim insanlarına saygısı hayranlığı olan sıradan bir insan...

  Aslında bu konuyu nasıl yazacağımı bilemiyorum o kadar çok söylemek istediğim şey var ki hepsini cümlelere dökebilmem (en azından yazarak)pek mümkün gözükmüyor. Sesli olarak kaydedip yayımlamak istedim ama onu da başaramadım .Neyse ucundan kıyısında başlayayım Rabbim elbet hafızamı açar (İnşaallah)

  Bir süredir ''Adamlar Ay'a çıktı!'' sözü çınlıyor kulaklarımda.Artık sıradan bir laf oldu değil mi bu söz? Adamlar Ay'a çıkmış ''ee ne olmuş Ay'a çıktılar da ''diyenler bile vardır aramızda. Şaka gibi... Adamlar kainatı okuyor biz onları uzaktan izliyoruz ve bir de haklıymış gibi kendi hatalarımızı görmemezliğe geliyoruz ! Adamlar Ay'a çıkmış ,Mars'a göz dikmiş başka gezegenlerde üs kurma planları yapıyor bizim uğraştığımız şeylere bakın ! Yazayım mı bir kaç örnek ; yok yazmayayım da canımız sıkılmasın şimdi durduk yere !!! Dağların oluşumlarını,  rüzgarların oluşumlarını , atomu parçalamayı, dna analizi , hayvanların dünyalarını (düzenlerini) çözüyorlar ,teknolojik gelişmeler artık öyle hızlandı ki geçmiş insanların ses kayıtlarını alabilecek duruma gelmelerinden korkuyorum !! İnsanlar kainatı okuyorlar biz zahmet edip Kitabımızı okumuyoruz!!!!!!!!!!!!!!!!!

  İnsanlar kainatı okuyarak kendileri(!) için mükemmel yaşam kurma telaşındalar! Gezegenlere üsler kurup insanlığı oradan idare etme derdindeler ! Onların yaptıklarını ve yapma nedenlerini tartışacak değilim AMA insanlar (bizim dışımızdaki o beğenmediğimiz gavur dediğimiz insanlar) kainatı okuyorlar ve bilgilerinin az bir bölümünü de bizim gibi aklını kullanma zahmetinde bulunmayan insanlarla paylaşıyorlar ! Bilgilerini insani şeyler için kullanıp kullanmadıkları kısmına girmeyeceğim zira orası beni ilgilendirmiyor.Neden mi? Çünkü şeytani sebepleri  varsa da ''Onlar işlerini yapıyorlar !'' ben, biz ne yapıyoruz/yapmıyoruz onun ezikliğini taşıyorum ve onunla ilgileniyorum kusura bakmayın..

  Rabbin  OKU ve DÜŞÜN diyor sen de bu ilk emri öteliyorsan,  düşünen ama her şeyi istediği gibi yönlendirenlerin çoğunlukta olduğu dünyada pek de söz hakkına sahip olmadığın için  şikayet etmeye de hakkın kalmaz ! İnsanlar , senin okuyamadığın dünya ayetlerini okuyarak (inançlı olmasa da sonuçta yaratılan her ayet gözler önünde ve araştırıldıkça öğrenilir) sana hükmediyorken ; sen hala yaşamı tespih çekerek geçirmen gerektiğindeysen, hangi hocam beni Cennete götürür bana şefaat eder derdindeysen, kertenkele mi yoksa kaplumbağamı öldürmek daha sevap tartışmasındaysan, o kadın ne giymiş başörtüsü kıyafeti renkli miymiş konusunu ön planda tutuyorsan, saçımdı sakalımdı kaç kere hatim indirdim( anlamadan) hesabındaysan , insanlık için yapabildiğin tek şey dünyada savaş madurlarına yardım götürmekse(ki bunu hafife almıyorum yanlış anlaşılmasın ) ve tüm zulümlere kınamadan öte bir şey yapamıyorsan Müslümanlığın zerre de kalmış da haberin yok ! 

  Şimdi çıkıp ''Ama bizim de bilim insanlarımız vardı mesela;İbn Sinamız var, İbn Batutamız vardı, Hazerfen Ahmet Çelebimiz vardı..'' diyebilir. Lafım olmaz ama şu var ki onlar varDI (!) şimdi olandan ne haber onu konuşalım.Biz şimdi nerelerdeyiz amacımız ne ? Bundan sonrada böyle mi devam edip; icatlar yapanları dünyayı kendilerine yaşanır hale getirenleri izleyip onlar izin verdiği sürece özgür olup sadece olanları kınamaya devam edeceğiz. 

  Ya cidden kafayı yiyeceğim, elimizde KURAN gibi bir rehber varken biz ondan uzaklaşıp onu hakkıyla okumayıp nelerle uğraşıyoruz ve hiç bir şey yapmadığımız gibi habire bir birimizi kınıyor bir birimizi yiyoruz ! Kur'anda dünyaya ait olmayan bir şey var mıdır ? Tabi ki ''Hayır'' kitabı gönderen Rabbim bu dünyaya dair her şeyi de koymuştur kitaba şüphesiz.Peki biz ne yapıyoruz ? Okumak üzerine düşünmek(tefekkür ve araştırma) yerine onu ölülerin arkasından okuyoruz, sadece kendi fırkamızdakileri kurtarma (Cennete sokmak için) kendi kendimize din icat edip insanları tamamen Kurandan -onun içindeki gerçeklerden, yaşanması gereken dinden- uzaklaştırıyoruz.Onu resmen sevap makinesi haline getiriyoruz ! Kainatı Yaratan Allah'ın dinini, boncuk tanelerine,Cennetteki hurilerin vücut ölçülerine  indirgedik ya yemin ederim bizim hesabımız çok çok büyük olacak ! 

  Gökyüzüne 10 dakika bakıp tefekkür etsek sınırsız zekayı görebiliriz (şuur sahipleri için geçerli bir gerçek bu) peki sınırsız bir zekanın ürünü olan bu kainatın sahibi bizden ne istiyor neden düşünmüyoruz ? Bizi neden yaratmış olabilir neden ama neden düşünmeyiz! Gerçekten gönderdiği kitabı anlamadan kendi kafamıza sevap stoğu yapmamız için mi yaratılmışızdır ! Rabbim ,yarattığı tüm bu güzellikleri görüp tefekkür etmemizi üzerine araştırmalar yapıp O'nun sınırsız zekasını görmemizi istemiş olamaz mı !!!  ''Siz hiç yorulmayın gayri müslimler araştırır icat eder keşfeder size hizmet ederler ey Müslüman kullarım'' mı der (tövbe haşa) Ne Kuranı okuyoruz ne de kainatı ,Allah aşkına biz ne yapıyoruz biz neyin peşindeyiz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  Biz hala uğraşalım o günahkar bu günahkar , o şunu yapmış şu bunu yapmamış, bak o ne giymiş, Cennette kime kaç huri düşecekmişlerle.......................Ya Sabır Ya Allah !

  Bir de kendimize kılıf (mazeret bulmuşuz nur topu gibi) ''Kur'anı okusak da anlamayız !''diye. Merak ediyorum bu mazeret Ahirette geçerli olacak mı ?

  Ah bir okusak/okumuş olsak gayri müslimlerin araştırarak buldukları gerçeklerin Kur'anda zaten var olduğunu da fark edeceğiz ! Ama biz OKUmayı sevmeyiz hatta biz OKUmayı farz olarak bile görmeyiz (ne traji komiktir ki ilk emirdir OKU) onu İslamın şartlarından bile kabul etmeyiz !!!!

*Bir zamanlar Yûsuf, babası Ya‘kûb'a demişti ki: “Babacığım! Ben rüyamda on bir yıldızla güneşi ve ayı gördüm; onları bana secde ederken gördüm.”

*O gökleri ve yeri yoktan var edendir... (Enam Suresi, 101)

*Geceyi, gündüzü, Güneş'i ve Ay'ı yaratan O'dur; her biri bir yörüngede yüzüp gidiyor. (Enbiya Suresi, 33)

*Gökleri ve yeri hak olarak yarattı. Geceyi gündüzün üstüne sarıp-örtüyor, gündüzü de gecenin üstüne sarıp-örtüyor... (Zümer Suresi, 5)

*Evet; onun parmak uçlarını dahi derleyip-(yeniden) düzene koymaya güç yetirenleriz. (Kıyamet Suresi, 3-4)

*O (Kur'an), bir öğüttür. Artık dileyen, onu 'düşünüp-öğüt alsın. (Abese Suresi, 11-12)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mektubum Var!

   Yine  yıllar  öncesine  geri   dönüp bi anımı yazacam annemin de  bu yazımı okuyacağını bile bile:) Hoş belki de bunca zaman sonra annem bile unutmuştur  bu olayı ,onun için ona da bi hatırlatma olur:))    Lise yıllarıyla ilgili bir yazım vardı hatırlayanlar olur aranızda işte yine aynı dönem içirisinde ben böyle aklım bir karış havada evden okula ,okuldan eve gidip gelirken gözüm bişey görmezken evdeki aile cemaatinden kopup aklımı fikrimi bir  kişiye odaklamışken farkedememişim hal ve hareketlerimdeki (sanırsam olumsuz) değişiklikleri...Odamdan çıkmamalar ,gizli telefonlar , herşeyin ben bilirim havaları ve beni sevenlere karşı ukala davranışlar almış başını gitmiş (hala hatırlamıyorum o derece kendimde olmama hali yani:)  her zaman derim aşk başa gelince akıl yıllık izne çıkar bu doğaldır:P) Benimle iletişim kurmaya çalışan anneme artık nasıl davrandıysam kadıncağızın demekki canına tak etmiş ki  sitem edeceğine ve didişeceğine  bana 4 sayfalık mektup yazmış ve defterimin için

Bir Bakar mısınız?

Bu bir kamuoyu yoklamasıdır ;) Blog yazılarını ara sıra ya da sürekli okuyan kaç kişi olduğunu merak ediyorum.Tamam farkındayım çok meraklıyım ama her şeyin temelinde merak yok mudur ;) Yazma konusunda kabiliyetli değilim malum ama bu yazmayı sevmememi gerektirmez dimi yani ;) Seviyorum yazmayı,okumayı uf bir de konuşmayı :) Neyse konu kim vurduya gitmesin lütfen sayfamı tıklayan herkes cevaplasın sorumu.Blog yazılarımı okuyor musunuz, okumuyorsanız blogumu neden açıyorsunuz kaardeşim? :)) 500'e yakın blogu izlemeye almışım bir o kadarı da benim blogumu izliyor görünüyor.Kaç kişinin gerçekten yazılarımı takip ettiğini merak ediyorum. . Yorum yazmadan geçmeyiniz kırılırım bilesiniz ;)

Gereksiz Bilgi ;) Bakalım Kim Ne Burcu !!!

  Tamam ya ne kızıyorsunuz bu kadar meraklıyım diye ;) Dünkü postla bi tezat oluşturmuş olabilir bu post ama merak işte..Yazacak konum kalmadığı için değil :) Sakın aklınıza öyle bişey gelmesin...Ben, herkes kendi özelliklerini (birileri uydurup yazmış) öğrensin diye böyle bişey yaptım..!! ;) Okuyun bakalım ''Aynı ben, aynı ben !'' diyecek misiniz ? :) ASLAN ERKEK:   Yufka yüreklidirler. O canı pahasına bile dişisini korur. Karizmatiktir. Kelimenin tam anlamıyla ''dişi''lerden hoşlanırlar. Aslanlar evlerine, ailelerine çok bağlı tiplerdir fakat bir gözleri de hep dışarıdadır. Eşlerinin çalışmayıp evde oturmasını isterler. Onlar sanki baba olmak için yaratılmışlardır ASLAN KADIN: Her zaman bakımlı, zarif, dikkatlidirler. Çok pratik, işlevsel bir zekaya sahiptirler. Gece hayatını severler. Yaşam zevkleri pahalı olur. Kendisine olan güveni son derece gelişmiştir. Özgürlüklerine düşkündürler. Erken çocuk sahibi olmaya pek yanaşmazlar. YENGEÇ ERKEK